درمان کمردرد با طب سوزنی

درمان کمردرد با طب سوزنی – امروزه روش های درمانی متفاوتی برای بیماران مبتلا به کمردرد و دیسک مهره های کمری و گردنی انجام می شود که در ۹۵ درصد موارد شامل استـراحت مطلـق و استفاده از مسکن ها، آب درمـانـی، مـاساژ درمانی ، طب سوزنی و کایروپراکتیک است و در این میان طب سوزنی به عنوان سر سلسله طـب مـکـمل و جایگزین، در درصد بالایی از بیماران ، کاملا درمانگر است و تنها در ۵ درصد بـیماران، کار به عمل جراحی می رسد که در آن‌هـا نـیـز از تـکـنـیـک هـای عـمل متفاوتی ، از بـــرداشــتـــن دیــســک بـیــرون زده تــا قــرار دادن دیـسـک‌هـای مـصـنوعی بین مهره ها یا جوش دادن مـهـره‌ها به یکدیگر و ثابت کردن ستون فقرات استفاده می شود.

چگونه کمردرد با طب سوزنی درمان میشود؟

‌در سال ۱۹۸۹ سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را به عنوان یکی از موثر ترین راه های درمان بیماری دیسک کمر معرفی کرد، چرا که عمل جراحی دیسک کمر بسیار پرعارضه بوده و در بـسـیـاری از مـوارد بـیـمـار عـلـیـرغـم عمل جـراحـی، بـهـبـود کـافـی پـیدا نمی کند اما طب سوزنی با دو مکانیسم باعث بهبود دیسک کمر ( و دیسک سایر نقاط ستون فقرات ) می شود

۱٫ افزایش سلول های دفاعی بدن و مایع بین بـافـتـی اطـراف دیـسـک مـبـتلا در نتیجه جبران کاهش آب دیسک و افزایش فعالیت بدن برای ترمیم دیسک بین مهره ای بیمار

۲٫ از بین بردن درد بیمار توسط بلوکه کردن رشته عصبی پس سیناپی

این روش درمـانـی مـوثر و بی عارضه (البته اگر کاملا به روش صحیح و علمی خود انجام پذیرد ) در هر جلسه درمان روی تمامی مهره های کمری و نیز مـهره خاجی و هچنین روی مفاصل خاجی ، لـگـنـی کـمـر نیز تاثیر گذاشته و باعث بهبود و کاهش درد و التهاب در این مفاصل می شود. البته در طول درمان این بیماران، پزشک حتما از درمان های جانبی دیگری مثل “گرما درمانی”، انجام حرکات ورزشی خاص چینی ‌و “ماساژ درمانی” نیز استفاده می کند که مجموع این درمان ها باعث می شود تا بیمار از درد و محدودیت حرکتی رهایی یابد.

درمان کمر درد با طب سوزنی

درمان کمردرد با طب سوزنی

‌درمان کمردرد با طب سوزنی – متاسفانه عمل دیسک کمر خود یک عمل پر عارضه محسوب می شود و به طور کلی هر چه محل عمل وسیع تر باشد ، عوارض جانبی آن به صورت تنگی کانال نخـاعی و فشار ثانویه روی ریشه اعصاب نخاعی بیشتر بوده و بیمار پس از عمل ،مشکلات بیشتری خواهد داشت.

بر اساس اصول طب سوزنی، بیماری وقتی ایجاد می شود که بدن از حالت تعادل خود خارج شود و به عبارت دیگر در مورد ایجاد دیسک کمر وقتی حادث می شود که فرد به علت حرکات یا موقعیت های نامناسب از تعادل خارج شود. حال چنین بیماری اگر تحت هر نوع درمانی قرارگرفته و بهبود یابد ، باید حرکاتی را که موجب بیماری وی شده اند ، اصلاح کند و اگر این کار را انجام ندهد متاسفانه مجددا” دچار این بیماری خواهد شد. لازم به ذکر است که طب سوزنی در درمان بیماران دیسک کمر هیچ‌گونه عارضه جانبی ندارد.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.