skip to Main Content

درمان آسم و آلرژی و بیماری های تنفسی با طب سوزنی

2.7/5 - (12 امتیاز)

درمان بیماری های تنفسی با طب سوزنی

بیماریهای تنفسی که عموما در ارتباط با بیماریهای ریوی است شامل گروهی از بیماری‌ها هستند که از طریق درگیر کردن بخش یا قسمت‌هایی از دستگاه تنفسی باعث اختلال در عملکرد ریه‌ها می‌گردند. گاهی بیماری تنفسی در نتیجه آسیب به پرده جنب یا پلور، حفره پلورال یا ماهیچه‌ها و اعصاب تنفسی ایجاد می‌شود. ریه‌ها مهمترین قسمت دستگاه تنفسی هستند که در عمل تبادل گازهای تنفسی جهت تامین اکسیژن بافت‌های مختلف بدن و دفع دی اکسید کربن نقش دارند. برونش‌ها، برونشیول‌ها و آلوئول‌ها از اجزای مهم هر کدام از ریه‌ها محسوب می‌شوند که در یک بیماری تنفسی ممکن است درگیر شوند. گاهی ضایعه در بافت ریه یا عروق خونی آن ایجاد می‌گردد.

بیماری‌های ریوی در هر سال بسیاری از افراد جامعه را مبتلا می‌کنند که باعث کاهش سطح عملکرد فرد در فعالیت‌های روزمره می‌گردند. آسم و برونشیت دو وضعیتی هستند که می توانند حاد یا مزمن باشند و می توانند افراد را در هر سنی مبتلا کنند.

داروهای طب غربی در موارد مزمن این بیماریها کمتر باعث معالجه قطعی آنها می شوند اما اغلب با این داروها می توان این بیماریها را بطور موثری کنترل نمود . با اینحال بسیاری از افراد دوست ندارند که تا آخر عمرشان برای کنترل این بیماریها دارو مصرف کنند و بنابراین به دنبال روشهای دیگری می گردند که خود را درمان نمایند. آسم اغلب از نظر پزشکان طب غربی به عنوان یک پدیده آلرژیک (حساسیتی) مطرح می شود که در آن برونش ها(مجاری هوایی) در ریه منقبض شده و بنابراین جلوی ورود جریان هوا به ریه ها را می گیرد . این بیماریها امروزه بسیار شایعتر از گذشته شده است ( بخصوص در افراد جوان ) که احتمالا” بر اثر افزایش آلودگی هوا می باشد . در بسیاری از افراد این بیماریها بر اثر آلرژی ( حساسیت ) به گرده گیاهان ایجاد می شود و یک حمله آلرژی ممکن است منجر به یک حمله آسم شود. در بسیاری از آسم های آلرژیک، ماده حساسیت زا، گرد و خاکی است که در خانه ها وجود دارد. سایر مواد حساسیت زای شایع عبارتند از: پر پرندگان و موی حیواناتی مانند سگ ، گربه و اسب. همچنین یک جزء روانی نیز در بروز بیماری آسم دخیل می باشد زیرا ترسی که در هنگام بروز یک حمله آسم شروع می شود ممکن است خودش باعث بیشتر شدن حمله آسم شود. با این حال مجموعه ای از حملات می توانند باعث بروز صدمه ای دایمی به ریه ها شوند بخصوص اگر این حملات به خوبی درمان نشوند ، بیمار سیگاری باشد یا اینکه بیماری دیگری مثل آسم در او وجود داشته باشد . در چنین مواردی برونشیت مزمن بروز می کند و بیمار دچار تنگی نفس به همراه خلط می شود

درمان بیماری‌های تنفسی بر اساس تشخیص نوع بیماری توسط پزشک معالج، حاد و مزمن بودن، شدت علایم و عوارض برجای مانده بر دستگاه تنفسی متفاوت است. طب سوزنی در درمان بعضی از یبماریهای تنفسی تاثیر بسزایی داشته ودر درمان بیماری های تنفسی مزمن به عنوان درمان کمکی بکار میرود .

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top