skip to Main Content

کاشت نخ لیفتینگ روشی موثر، رایج و محبوب جهت جوانسازی و طراوت بخشی به صورت و بهبود کیفیت پوست و جلوگیری از پیری زودرس، بدون انجام عمل جراحی و مشکلات مربوط به ایجاد زخم در صورت و گردن می باشد. کاشت نخ یک شیوه زیباسازی بوده که علاوه بر زمان بازیابی پس از انجام این روش، هزینه آن نیز نسبت به کشیدن صورت از طریق جراحی و سایر روش ها بسیار مقرون به صرفه تر است.

به صورت معمول این روش زیبایی (FACELIFT)  در نیم ساعت انجام شده و هیچ گونه زخم و بریدگی در این روش وجود ندارد و اثر آن تا چندین سال ماندگار است. ممکن است بعضی افراد کبودی یا ورم در بعضی قسمت ها داشته باشند که پس از گذشت چند روزخود به خود برطرف می شود.کاشت نخقابل جذب در روش های زیبایی امروزه محبوبیت بسیاری یافته که علاوه بر لیفت پوست می تواند کیفیت و کلاژن سازی را نیز ارتقا دهد.

این روش مزیت های بسیاری داشته که مهم ترین آن که معمولا افراد به آن اشاره می کننداین است که در روش کاشت نخ زیبایی، شکل و فرم طبیعی صورت را کامل کرده، صورت نافرم نمی شود و به آن زیبایی خاصی می بخشد. در سایر روش های زیبایی معمولا شکل و فرم عضلات صورت تغییر کرده و چهره  را عوض می کنند یعنی به طور مصنوعی صورت و گونه صاف و برجسته می شود.

از دیگر برتری ها و مزیت های کاشت ترد لیفت می توان به قابل جذب بودن نخ ها و تاثیر آن ها در فرایند کلاژن سازی و بازسازی سلول های پوست اشاره کرد. این نخ ها در طول زمان ساختاری در پوست ایجاد می کنند که لیفت و بافت های کشیده شده را در جای خود نگه می دارند و همچنین بافت، رنگ و رطوبت پوست نیز با جذب شدن نخ به تدریج ارتقا یافته و بهبود می یابد. روند کلاژن سازی و بازسازی پوست ۹ تا ۱۲ ماه بعد از کاشت نخ ادامه خواهد یافت و نتایج این زیبایی تا چندین سال ماندگار خواهند بود.

شیوه کاشت نخ

در لیفت سنتی و همچنین طب سوزنی،  کاشت نخ جهت کنترل و بهبود بافت های پوست، تحریک و SMAS  انقباض عضلات به کار گرفته می شود.سوزن های کاشت نخ در زیر لایه اسماس پوست برده می شوند و زمانی که آن ها از زیر پوست خارج می گردند، نخ متصل به سوزن در زیر پوست باقی مانده و کاشته می شود. فرو کردن سوزن در لایه های عمیق تر پوست با نخ های قابل جذب باعث تحریک و فعال سازی فرایند احیا طبیعی و تحریک مکانیکی فرایند درمان زخم و انقباض بافت ها می گردد.

جوانسازی پوست
جوانسازی پوست

کاشت نخ و تاثیر آن بر کلاژن سازی

کلاژن ماده ای پروتیینی است که در بدن به صورت طبیعی تولید می شود. این ماده به طور عمده در ناخن ها، مو، مفاصل، استخوان ها و پوست وجود دارد. مواد مغذی روزانه برای جبران کلاژن از دست رفته در پوست لازم می باشند که شامل ویتامین ها و اسید آمینه هستند که به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از از دست دادن رطوبت کمک می کنند.

کاشت نخ برای تحریک کلاژن سازی بیشتر در سنی که فعالیت تولید کم شده است و یا شرایط غذایی مناسب نیست بسیار موثر است.

برای آنکه نقش دقیق کلاژن در پوست را بدانید باید نقش آن را در پوست درک کرده و بدانید که کلاژن از چه چیزی تشکیل شده است.

پوست ما دارای چندین لایه است که داخلی ترین لایه آن درمیس نام دارد و از رگ های خونی، سلول ها، عصب ها، و فولیکول های مو تشکیل شده است. کلاژن که نوعی پروتیین است ماده اصلی تشکیل دهنده این لایه می باشد. کلاژن به عنوان چهارچوب و بدنه اصلی پوست عمل می کند که در آن سلول ها و رگ های خونی قرار دارند.

وجود کلاژن در این لایه دمای بدن را حفظ کرده و از اندام های داخلی محافظت می کند. این لایه بسیار انعطاف پذیر بوده و نبود پروتیین کلاژن در پوست باعث چین و چروک، افتادگی پوست و دیگر نشانه های پیری می گردد.

از آن جا که کلاژن از طریق پوست توسط بدن قابل جذب نمی باشد لذا مالیدن کرم های حاوی آن بر روی پوست ساختار کلاژن را تقویت و احیا نمی کند. کلاژن تنها بر روی پوست باقی مانده و هنگام شستشوی پوست از روی آن شسته می شود.

- جوانسازی پوست و زیباسازی پوست با طب سوزنی

بهبود،بازسازی و احیا کردن روند کلاژن سازی از طریق نخ قابل جذب PDO

استفاده از نخ های قابل جذب به جای نخ های معمولی و خاردار بهبود چشمگیری را در این روش زیبایی پوست حاصل کرده است.مزیت این نخ ها آن است که ساختار پوست را از داخل تغییر می دهند.در طول ۷ تا ۹ ماه نخ ها به تدریج جذب شده ولی پیش از جذب شدن تارهایی تولید می کند که یک شبکه و ساختاری حمایت کننده کلاژنی برای پوست ایجاد می کند که اثر آن تا چندین سال باقی خواهد ماند و همچنین باعث سفتی پوست شده و رنگ پوست، رطوبت و انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشد.

نخ لیفت قابل جذب یک روش جوانسازی پوست از طریق افزایش فرایند کلاژن سازی و فعالیت بازسازی سلولی صورت و گردن می باشد که به صورت شکل و فرم طبیعی می دهد. این روش به شکل دهی گونه لیفت ابروها، تصحیح خطوط خنده و اخم، از بین بردن چروک، برطرف کردن غبغب، حمایت از زیبایی پوست گردن و بهبود چهره کمک می کند.

پزشکان طب سوزنی که دوره های کامل شکل دهی با نخ و امبدینگ طب چینی را گذرانده اند این تکنیک و روش درمانی را به خوبی می توانند پیاده کنند.

به طور کلی به دلیل قابل جذب بودن این نخ ها، بدن از لایه های زیرین پوست شروع به افزایش فرایند کلاژن سازی می کند که اثرات آن ایجاد لیفت و جوانسازی پوست می شود.

این عمل زیبایی برای مردان و زنان ۲۵ تا ۶۰ سال که دچار شل شدگی و افتادگی پوست شده اند قابل اجرا می باشد.

برخی از کاربردهای نخ لیفت برای زیبایی پوست

  • کشیدن و حجم دادن به افتادگی گونه ها و رفع چروک دور چشم
  • بازسازی و کشیدن (لیفت) ناحیه فک و چروک دور لب و رفع غبغب
  • بالا بردن و کشیدن افتادگی در ابروها و چین و چروک پیشانی و خط اخم
  • بالا کشیدن و بازسازی خطوط کنار دهن و رفع چروک عمیق خط خنده
Back To Top