skip to Main Content
لیفت صورت با طب سوزنی

زیبایی و جوانسازی پوست با طب سوزنی

4.7/5 - (3 امتیاز)

هر زمان که از طب سوزنی به میان می‌آید ذهن اغلب مردم به سمت کاهش وزن و لاغری معطوف می‌شود چراکه شنیده‌اند طب سوزنی می‌تواند در کاهش اشتها موثر باشد و به لاغر شدن کمک کند. از طرفی اثرات طب سوزنی در کنترل دردهای حاد و مزمن از جمله میگرن، سیاتیک، کمردرد و حتی روماتیسم مفصلی به اثبات رسیده است. اما این روش درمانی کهن کاربرد مهم دیگری نیز دارد و آن افزایش زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت است. در ادامه به مهم‌ترین تاثیرات طب سوزنی بر زیبایی پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

طب سنتی چینی قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد. در این رشته طب، روشهای درمانی برای انواع بیماری ها ذکر شده و تحقیقات پزشکی متعددی در شصت سال اخیر در این زمینه انجام شده و همچنین جوان سازی پوست با طب سوزنی جزو این تحقیقات است. در واقع رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد به بررسی اثربخشی طب سنتی چینی و به ویژه طب سوزنی (اکوپانچر) میپردازد.

در این روش از سوزن های باریک و مخصوصی برای درمان استفاده می شود. جنس این سوزن ها از استیل ضد حساسیت می باشد که بسیار انعطاف پذیر و نازک اند. این سوزن ها توسط متخصص طب سوزنی وارد بدن می شوند تا به این طریق بتوانند به تسکین انواع درد ها و حفظ سلامت و تعادل بدن کمک کنند.

طب سوزنی کلاسیک

طب سوزنی برای زیبایی بسیار موثر است. در طب سوزنی میتوان جوانسازی طبیعی را در بدن فعالتر کرد تا بدون استفاده از دارو و کرم شخص جوانتر شود.
بحث درباره علل و عوامل این اتفاق زیبا در مقالات دیگری انجام شده که در همین وبلاگ قابل پیگیری می باشد.

یکی از روشهای طب سوزنی برای جوانسازی و زیبایی پوست ، امبدینگ نام دارد.

امبدینگ یک نوع طب سوزنی تخصصی است که در میان مردم به کاشت نخ ، نخ زدن ، کات گوت ، کت گوت ، کاشت نخ صورت، کاشت نخ جوان سازی ، لیفت با نخ و …. معروف شده است.

طب سوزنی هم به عنوان شل کننده عضلانی روی عضلات زیر پوست اثر دارد و هم بافت همبند را برای ساخت کلاژن تحریک می کند و هم بافت فیبروز که عامل اصلی ایجاد چروک است را از بین می برد.

تفاوت عملکرد طب سوزنی با بوتاکس در درمان چین و چروک پوست

بوتاکس یک داروست که با فلج کردن عضلات زیر پوست باعث می شود چروک های پوستی به چشم نیایند و بسته به نوع داروی مصرفی بین ۵ تا ۹ ماه بعد بازگشت دارد و نیاز به تزریق مجدد است. از عوارض بوتاکس نیز احتمال فلج عضلات و افتادگی یک سمت صورت است.

اما طب سوزنی هم به عنوان شل کننده عضلانی روی عضلات زیر پوست اثر دارد و هم بافت همبند را برای ساخت کلاژن تحریک می کند و هم بافت فیبروز که عامل اصلی ایجاد چروک است را از بین می برد.بنابراین اثری شبیه بوتاکس دارد و به علاوه آن تاثیر ترمیمی هم دارد. پس بازگشت مشکل بسیار دیرتر می باشد. همچنین روشی طبیعی و بی عارضه است.

طب سوزنی کلاسیک

مقایسه طب سوزنی با روشهای دیگر

۱- معمولا اثر ژل و بوتاکس حدود شش ماه بعد از بین می رود ، اما به دلایل روشنی که قبلا هم ذکر شده است (مکانیسم های طب سوزنی) تاثیر طب سوزنی تا مدتها بعد هم باقی می ماند. همچنین در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب یا انجام جلسات یادآور طب سوزنی امکان بازگشت مشکلات به حداقل می رسد.

۲- هزینه این روش در طول یک سال هم نسبت به سایر روش ها کمتر است.

۳- بسیاری اوقات در طب سوزنی مقوله زیبایی به صورت معلولی از بیماری های دیگر جسم و روح تلقی می شود و بنابراین بیماری های زمینه ای شخص هم به طور همزمان درمان می شود.

۴- عوارض جراحی و دارویی هم وجود ندارد.

۵- امکان بروز بد شکلی های ناشی از تزریق موضعی هم به صفر می رسد.

کلینیک تخصصی طب سوزنی با مدیریت آقای دکتر عیسی پیرمرادی دکتر و متخصص طب سوزنی سعی دارد با ارائه ی راهکار های طبیعی و پایدار به معالجه ی بیماران با روش هایی بدون عوارض جانبی بپردازد

توصیه به مراجعین محترم حتما طب سوزنی را برای مشکلات پوست و زیبایی خود تجربه کنید . به علاوه مراقبت های پوستی مثل استفاده از ماسک ها و کرم ها را از دست ندهید. همچنین مواظب تغذیه خود باشید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. سلام جناب دکتر عزیز
    من الان ۳۰ سالمه ولی توزندگیم نتونستم ی پرس کامل غذا بخورم همیشه بی اشتهام آیا با طب سوزنی میشه اشتهام رو زیاد کنم خیلی بد غذام همیشه یه بهونه میارم که غذا نخورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top