skip to Main Content
درمان ویار بارداری با طب سوزنی

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم از ویار بارداری رنج می برید و درمانی برای آن نیافته اید، خواندن مقاله درمان ویار بارداری با طب سوزنی می تواند به شما کمک کند. متخصص طب سوزنی، از شیوه های جدیدی است که در این مقوله کارآمد بوده ، برای شما استفاده خواهد کرد.

ویار و یا تهوع و استفراغ یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است که از هفته های چهارم تا ششم بارداری آغاز می شود و تا هفته های دوازدهم و چهاردهم و حتی تا هفته بیستم ادامه دارد.

درمان ویار با طب سوزنی یکی از روش های پذیرفته شده می باشد که بسیاری از زنان برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ خود در دوران بارداری، از آن بهره می گیرند. مصرف دارو به دلیل عوارضی که ممکن است برای جنین به همراه داشته باشد، مجاز نیست.

گاهی نیز ویار آنقدر شدید می باشد که ممکن است به سقط جنین بینجامد. طب سوزنی و فشاری یکی از درمان های غیر دارویی است که مناسب برای دوران بارداری است. این روش درمانی در دوران حاملگی هیچ عارضه ای به همراه ندارد. در ادامه بیشتر در مورد درمان ویار با طب سوزنی و فشاری صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بدانید:درمان اختلالات قاعدگی با طب سوزنی

ویار بارداری چیست؟

1 7 - درمان ویار بارداری با طب سوزنی

در دوران بارداری، خانم ها ممکن است در هنگام صبح و یا خوردن و بو کردن برخی از مواد غذایی، حالت تهوع داشته باشند و یا استفراغ کنند، که به این حالت ویار دوران بارداری گفته می شود.

این حالت در برخی روزها به قدری زیاد می شود که مادر همه ی مواد غذایی را از طریق استفراغ دفع می کند. به همین خاطر خانم های باردار می بایست برای درمان سریع تهوع بارداری،اقدامی انجام دهند.

متخصصین طب سنتی برای جلوگیری از این مشکل، درمان ویار با طب سوزنی را پیشنهاد کردند. درمان تهوع بارداری در طب سنتی کمک می کند تا بدون مصرف داروهای شیمیایی، این حالت بهبود یابد.

سردرد نیز یکی دیگر از مشکلات شایع دوران حاملگی است که زنان باردار به دلیل اینکه نمی توانند داروهای مسکن مصرف کنند، از آن رنج می برند. طب سوزنی در این مورد نیز کارآمد است و می تواند آن را برطرف سازد.

درمان ویار بارداری با طب سوزنی: طب سوزنی

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی بسیار قدیمی در بین چینیان است. برای استفاده از این روش، متخصص طب سوزنی با کمک سوزن های بسیار نازکی، عدم توازن در بدن را برطرف می کنند و سبب بازگشت سلامتی به بدن خواهد شد.

این سوزن ها از طریق پوست به بدن وارد می شوند. این روش یک درمان قطعی ویار حاملگی می باشد. در مورد کارآمدی این روش می توان گفت بررسی هایی که توسط محققان انجام شده است نشان داده است که طب سوزنی مرتبط با اعصاب عمیق بدن می باشد و زمانی که سوزن یا شوک به بدن وارد می شود.

با این کار، اعصاب فعال شده و همچنین باعث آزادسازی چند ماده شیمیایی از جمله اندورفین گردیده و موجب قطع شدن پیام درد خواهد شد. به همین خاطر درمان ویار با طب سوزنی انجام می شود. در طب سوزنی برای درمان بیماری های مختلف، سوزن ها را در نقاط مختلف بدن وارد می کنند.

متخصصین طب سنتی برای جلوگیری از این مشکل، درمان ویار با طب سوزنی را پیشنهاد کردند. درمان تهوع بارداری در طب سنتی کمک می کند تا بدون مصرف داروهای شیمیایی، این حالت بهبود یابد.

درمان ویار با طب فشاری

روش های مختلفی برای درمان ویار در دوران بارداری ارائه شده است که بیشتر آن مبنای دارویی دارد. داروی با تاثیر بر روی سیستم عصبی به کنترل مشکل می پردازند. اما در نظر گرفتن این نکته ضروری است که داروهای شیمیایی با عوارضی نیز همراه است که بسیاری از خانم های باردار از خوردن آن منع می شوند.  به همین دلیل امروز افراد به روش های دیگری از جمله طب سوزنی روی آورده اند. در سه ماهه اول بارداری با کمک طب سوزنی می توان تهوع را کاهش داد.

از طب سوزنی برای کاهش تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی و شیمی درمانی می توان بهره برد. در زمان بیماری شما می توانید خود طب فشاری را انجام دهید. برای این کار می بایست نقطه پریکارد در ناحیه مچ دست خود را فشار دهید.

برای انجام چنین کاری، باندهایی نیز در بازار موجود است که باید نقطه بر روی آن، روی نقطه پریکارد روی مچ دست قرار گیرد. برای یافتن این نقطه به کمک دست دیگر خود، به میزان سه انگشت از ناحیه خم بین دست و بازو اندازه بزنید. (در هر دو مچ دست خود می توانید این نقطه را پیدا کنید.) دکمه را در نقطه ای که انگشت سومتان وجود دارد، قرار دهید.

در هنگام صبح، زمانی که حالت تهوع دارید، می توانید این دکمه را برای ۲۰ تا ۳۰ بار فشار دهید. برای انجام این کار حتما نیاز به استفاده از مچ بند ندارید و می توانید به کمک انگشتان خود نیز فشار را در نقطه پریکارد اعمال نمایید.

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

طب سنتی و طب سوزنی چین از موفق‌ترین شیوه‌های طبیعی در فهرست روش‌های درمانی طب مکمل و جایگزین در سازمان بهداشتی جهانی است که کاربردهای درخشانی در پیشگیری و درمان بسیاری از اختلال‌ها و بیماری‌های جسم و ذهن داشته است.

به اعتراف کارشناسان و متخصصان سازمان بهداشت جهانی این شیوه درمانی از جمله موفق‌ترین روش‌ها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های زنان به ویژه عوارض و اختلال‌هایی است که زنان همزمان با دوران بارداری یا پیش از دوران بارداری تجربه می‌کنند.

از آنجا که بدن مادر در دوران بارداری میزبان جنین است و باید بسیار حساب‌شده و دقیق برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌هایش اقدام کند بهترین روش برای تسکین دردها و اختلال‌ها استفاده از روش‌های غیرشیمیایی، غیر‌تهاجمی مثل روش‌های طبیعی درمانی است.

از این روست که طب سنتی چین و دیگر روش‌های طبیعی درمان مورد اقبال عموم مردم در جهان قرار گرفته است. آنچه می‌خوانید بخشی از خدمات درمانی طب سنتی چین به زنان باردار است.

درمان ویار با طب سوزنی، یک روش کارآمد و موثر برای برطرف کردن حالت تهوع و حتی استفراغ در زنان باردار می باشد. این حالات یکی از مشکلات معمول در دوران بارداری است که به علت بی تجربه بودن، اثرات غذاها، بیشتر شدن عملکرد معده و طحال و همچنین خوردن غذاهای بسیار چرب و سرد ممکن است باعث ایجاد تهوع و استفراغ در بارداری شود.

ضعیف شدن معده و طحال و ایجاد مشکل در عملکرد معده نیز از دیگر دلایل ایجاد این مشکلات است. برای درمان ویار با طب سوزنی، متخصص پس از انتخاب نقاطی از طحال و معده، سوزن ها را وارد می کند.

با حرکت دادن سوزن ها، ضعف و طحال معده برطرف می شود و عملکرد معده به حالت طبیعی خود باز می گردد. درمان ویار با طب سوزنی یک روش پیشنهاد شده توسط متخصصین طب سنتی می باشد.

تاثیر درمان ویار با طب سوزنی

بسیاری از مطالعات از موثر بودن درمان ویار با طب سوزنی حکایت می کنند. این مطالعات که در مقاله های تخصصی و پزشکی جهان نوشته و منتشر شده اند، از تاثیر طب فشاری بر درمان و کاهش تهوع در دوران بارداری صحبت نموده اند.

محققان چینی معتقدند که جاذبه زمین یکی از علل بروز تهوع در دوران بارداری است. بدن نیز برای مقابله با این نیرو و نگهداری جنین در رحم و جلوگیری از سقط آن، نیرویی بر خلاف جاذبه زمین وارد می کند که سبب می شود محتویات معده به سمت بالا حرکت نماید که در نتیجه موجب حالت تهوع و استفراغ در زنان بارداری خواهد شد. طب سوزنی و فشاری در این میان با کنترل حرکات معده از بروز این حالت جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید:درمان کبد چرب با طب سوزنی

تاثیر طب سوزنی بر دیگر مشکلات بارداری

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

علاوه بر درمان ویار با طب سوزنی، از این روش برای برطرف کردن دیگر مشکلات بارداری نیز بهره گرفته می شود. یکی از این مشکلاتی که توسط طب سوزنی درمان می شود، افسردگی دوران بارداری است.

حدود یک چهارم از زنان باردار به این اختلال دچار می شوند. برای درمان آن از نوع خاصی از طب سوزنی بهره گرفته می شود و افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند، به میزان قابل توجهی از علائم افسردگی آنان کاسته می شود.

سردرد نیز یکی دیگر از مشکلات شایع دوران حاملگی است که زنان باردار به دلیل اینکه نمی توانند داروهای مسکن مصرف کنند، از آن رنج می برند. طب سوزنی در این مورد نیز کارآمد است و می تواند آن را برطرف سازد.

درد ناحیه پایینی کمر و لگن نیز اختلالی که زنان باردار با آن مواجه هستند. طب سوزنی سبب کاهش چشمگیر درد در ناحیه پایینی کمر خواهد شد. در دوران حاملگی داشتن خواب مناسب معضلی است که بسیاری از خانم های باردار با آن مواجه هستند. طب سوزنی سبب می شود که خانم ها خواب بهتری در دوران بارداری داشته باشند.

توصیه ما به شما کلینیک طب سوزنی آکو می باشد. با دکتر عیسی پیرمرادی بنیانگذار امبدینگ در ایران، با اطمینان خاطر از اثر بخشی طب سوزنی تحت درمان قرار بگیرید و از نتیجه آن لذت ببرید. کلینیک طب سوزنی آکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top