درمان زخم معده با طب سوزنی

اگر شما نیز از زخم معده رنج میبرید و از خوردن داروهای شیمیایی خسته شدید، خواندن مقاله درمان زخم معده با طب سوزنی را به شما پیشنهاد میکنیم. البته توصیه ما به همه افراد این است که قبل از هر گونه اقدامی از مهارت متخصص طب سوزنی خود اطمینان حاصل فرمایید.

غذا خوردن یکی از بهترین نعمت‌های دنیایی است، اما گاهی اوقات غذا خوردن به کابوسی تبدیل می‌شود که خیلی‌ها را به پشیمانی می‌اندازد. معده‌درد، دردهای معدوی، ورم معده، زخم‌ معده و… از جمله دلایل اصلی این کابوس است.

غذا خوردن وقتی بهترین نعمت می‌شود که همه اعضای بدن خوب کار کنند و بعد از آن درد، تهوع و سوزش فرد را به مشکل نیندازند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که عاشق غذا خوردن میباشند، اما به‌دلیل دردهای معده با ترس قاشق بر می‌دارید، حتما این مطلب را بخوانید.

بیشتر بدانید: درمان ویار بارداری با طب سوزنی

همه چیز راجع به طب سوزنی

درمان زخم معده با طب سوزنی

قدمت پنج‌هزار ساله طب سنتی چین در کنار اقبال این شیوه درمانی در درمان بیماری‌های مختلف جسم و روح انسان موجب شده تا این مکتب به عنوان یکی از مکاتب درمانی موفق در جهان شناخته شود.

امروزه نه‌تنها مردم قاره آسیا، بلکه شهروندان بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی طب سنتی چین را به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی موفق در درمان و تسکین بیماری‌ها و دردها می‌شناسند و در طول زندگی خود دست‌کم یک‌بار از آن برای درمان استفاده کرده‌اند.

این شیوه درمانی که سال‌هاست با تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کشورهای مختلف و توسط درمانگران و متخصصان به مردم ارائه می‌شود، اقبال خوبی در درمان بیماری‌های مختلف از قبیل بیماری‌های عضلانی، دردهای استخوانی و مفصلی، آرتروز، سردردهای میگرنی و درمان برخی از فلج‌های صورت و بیماری‌های دستگاه گوارش دارد.

‌براساس آمار ارایه‌شده، طب سوزنی موفقیت زیادی در درمان بیماری‌های دستگاه گوارش دارد. به گونه‌ای که سازمان جهانی بهداشت، این شیوه را به عنوان درمان اصلی برای درمان برخی از بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش از قبیل زخم‌معده، معرفی کرده است.

این شیوه درمانی بر اساس دستورالعمل WHO، به عنوان درمان اصلی و در برخی موارد به عنوان درمان تکمیلی برای تسکین و درمان بیماری‌های دستگاه‌ گوارش معرفی شده است.

این شیوه درمانی، یکی از موفق‌ترین شیوه‌های درمانی طبیعی است که اقبال زیادی در درمان بیماری معده و روده و التهاب‌های این عضو داشته است. این شیوه درمانی می‌تواند تاثیر زیادی بر تسریع روند درمان بیماران مبتلا به زخم یا التهاب معده داشته باشد.

درمانگران طب سوزنی با استفاده از سوزن‌های بسیار نازکی که در اختیار دارند، میزان ترشح اسید معده را در بدن کنترل کرده و به این ترتیب به درمان زخم‌معده کمک می‌کنند.

زخم معده چگونه بوجود می آید؟

درمان زخم معده با طب سوزنی

دستگاه گوارش انسان از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. معده و قسمت ابتدایی روده باریک که دوازدهه نامیده می‌شود، همواره در معرض غلظت زیاد اسید ترشح شده از معده هستند.

پوشش داخلی این اعضا با سیستم بسیار پیچیده و دقیقی در مقابل این اسید محافظت می‌شود. ضعف این سیستم دفاعی یا ترشح بیش از حد اسید عامل به وجود آمدن زخم است. زخم‌هایی که در معده و دوازدهه ایجاد می‌شوند در بین مردم به زخم معده مشهور هستند.

تا پیش از ۲۰ سال قبل تصور بر این بود که زخم های معده و اثنی عشر صرفاً به دلایل عصبی و عادات شخصی ایجاد می شود، ولی در سال ۱۹۸۲ دو دانشمند استرالیایی ثابت کردند که یک باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری می تواند منجر به ایجاد زخم گوارش در ناحیه معده و اثنی عشر شود.

گفته می شود تقریباً ۱۰۰ درصد بیمارانی که زخم دوازدهه (تقریباً ۳۰ سانتی متر اول روده باریک) را دارند، دچار عفونت با هلیکوباکترپیلوری هستند در حالی که ۸۰-۷۰ درصد بیمارانی که زخم در ناحیه معده دارند مبتلا به عفونت با این باکتری هستند.

داروهای مسکنی همچون دیکلوفناک، پیروکسیکام، بروفن، ناپروکسن و آسپرین از عوامل بسیار مهم زخم‌های معده و دوازدهه هستند. این داروها در افراد مسن، سیگاری، الکلی و افرادی که سابقه زخم قبلی دارند یا همزمان از چند نوع از این داروها استفاده می‌کنند یا همزمان از کورتون استفاده می‌کنند احتمال ایجاد زخم را خیلی زیاد می‌کند.

عوامل دیگری نیز در ایجاد زخم معده، مهم هستند. به عنوان مثال افراد دچار استرس بیشتر در معرض زخم هستند. در مورد خوراکی‌ها فقط الکل و قهوه ارتباط قابل توجهی با زخم دارند و سایر غذاها چندان ارتباطی ندارند.

نشانه های زخم معده عبارتند از:

درد سوزش آور در معده، شایع ترین نشانه زخم معده است. این درد نشانه های زیر را دارد:

• مانند یک درد مبهم حس می شود
  • در طول چند روز یا چند هفته می آید و میرود
  • ۲ تا ۳ ساعت بعد از خوردن غذا شروع می شود
  • در نیمه های شب که شکم خالی است، ظاهر می شود
  • بعد از خوردن غذا از بین می رود

دیگر نشانه های زخم معده عبارتند از:

• عدم تمایل به خوردن غذا
  • احساس درد هنگام غذا خوردن
  • احساس ناراحتی در معده

درمان زخم معده با طب سوزنی

درمانگران طب سوزنی با استفاده از چند سوزن می‌توانند روند درمان بیماری زخم معده را تسریع کنند. طب سوزنی به دلیل اینکه موجب تنظیم چی یا energy در بدن میشود می تواند در درمان بیماریهای گوارشی مثل زخم معده، زخم اثنی عشر، اسهال، یبوست مزمن، انواع کولیت های روده ای، نفخ شکم، چاقی و لاغری که خود از بیماریهای شایع گوارشی و متابولیسمی محسوب می گردند موثر باشد.

تنظیم چی و energy از طریق طحال به معده و روده ها انجام میشود که خود سبب تنظیم این ارگانها شده و به واسطه تنظیم سیستم عصبی سمپاتیکی و پارا سمپاتیکی کمک به بهبود ترشحات گوارشی و شبکه های عصبی مربوطه نموده و علاوه بر درمان مشکلات نسجی مربوطه، کمک زیادی به متعادل کردن سیستم متابولیسم دستگاه گوارش و همچنین رفع استرس و ایجاد آرامش عصبی می نماید.

طب سوزنی، از بسیاری از اثرات دارویی مفید تر و بدون هیچگونه عوارض دارویی بطور طبیعی باعث درمان بیماران می گردد. در حالی که همه می دانیم که داروها همگی دارای عوارض زیادی هستند، ولی طب سوزنی بدون عوارض خاصی می باشد. به شرطی که بوسیله متخصص طب سوزنی و دارای پروانه طب سوزنی از سازمان نظام پزشکی انجام شود.

رفلاکس معده نیز از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که با طب سوزنی به طور کامل درمان می‌شود. یکی از دلایل بروز رفلاکس معده از دیدگاه طب چینی حرکت انرژی درون دستگاه گوارش خلاف جاذبه زمین است.

درمان زخم معده با طب سوزنی: درمان رفلاکس

به این ترتیب که هرگاه حرکت انرژی دستگاه گوارش و لوله گوارش برخلاف جاذبه زمین به سمت بالا باشد، اختلال‌هایی در سیستم عملکردی دستگاه گوارش به وجود می‌آورد که در نهایت منجر به بروز رفلاکس معده می‌شود.

در طب سوزنی درمانگر با زدن سوزن به نقاط خاصی از بدن بیمار به تنظیم انرژی و اصلاح حرکت دستگاه گوارشی در راستای جاذبه زمین کمک کرده و مانع از بروز رفلاکس معده می‌شود.

بیشتر بدانید: درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی

تعداد جلسات مورد نیاز درمان زخم معده با طب سوزنی

درمان زخم معده با طب سوزنی

تعداد جلسات درمانی بستگی به نوع بیماری، شدت بیماری، حاد یا مزمن بودن بیماری و همکاری بیمار دارد. در اینجا باید به نکته جالبی اشاره کرد که و آن این است که به طرز عجیبی درمان طب سوزنی، در افرادی که نسبت به درمان پذیرش و همکاری دارند پاسخ بهتری می دهد.

تعداد جلسات از ۳ – ۱۵ جلسه متغیر است. موارد دیگری که باید توجه شود این است که طب سوزنی اگر توسط پزشک متخصص انجام شود کاملاً بدون عارضه است. افراد غیر پزشک، چون از آناتومی بدن کاملاً بی‌اطلاع هستند ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری برای بیمار ایجاد کنند.

اکثر بیماران از طب سوزنی واهمه دارند، به این عزیزان باید خاطرنشان کنم که سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک هستند و سوزن‌کاری دردناک نیست و با خیال راحت می‌توانند آن را انجام دهند، از طرفی نیدلینگ یا سوزن‌کاری بدون عارضه است (البته اگر درمانگر پزشک متخصص طب سوزنی باشد) چون سوزن‌ها یک‌بارمصرف هستند.

جلسات درمانی معمولاً ۲ الی ۳ بار در هفته است. و در برخی بیماران که مشکل جدی‌تر هست پیگیری درمان هرماه یک‌بار و تا ۶ ماه باید انجام گیرد.

پیشنهاد ما به شما کلینیک طب سوزنی آکو می باشد. با دکتر عیسی پیرمرادی بنیانگذار امبدینگ در ایران، با اطمینان خاطر از اثر بخشی طب سوزنی تحت درمان قرار بگیرید و از نتیجه آن لذت ببرید. کلینیک طب سوزنی آکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.