4.3/5 - (6 امتیاز)

در بیماران مبتلا به سردرد عصبی طب سوزنی بسیار مفید است و در کاهش درد موثر می باشد؛ گفتنی است در این قبیل بیماران، بیمار پس از بهبودی و درمان سردرد عصبی باید در جهت تقویت عضلات گردن فعالیت نماید تا احتمال ابتلای دوباره به چنین سردردهایی را به مینیمم برسانند.

گفتنی است علاوه بر سردردهای عصبی که به علت درگیری عضلانی بوجود آمده و به درمان با طب سوزنی بسیار خوب جواب می دهند، سردردهای میگرنی نیز به درمان با طب سوزنی به خوبی پاسخ می دهد.

در سالهای اخیر اثرات طب سوزنی بر درمان سردرد های میگرنی به اثبات رسیده است. طب سوزنی، درمانی بدون خطر و بدون عوارض است که هیچگونه عارضه جانبی و هیچ مورد ضرری برای بیمار ندارد.

استفاده از طب سوزنی برای درمان سردرد و میگرن

بسیاری از افراد مبتلا به سردردهای میگرنی که سالیان دراز خود را محکوم به تحمل دردی طاقت فرسا می دانستند با استفاده از چند جلسه درمان با طب سوزنی در کلینیک آکو به کلی مداوا شده و از این درد رها شده اند.

همچنین طب سوزنی بر میزان سروتوئین مغز نیز تأثیر گذاشته و این امر باعث کاهش شروع سردردهای میگرنی می شود. تاثیرات طب سوزنی در کاهش سردردهای گردنی به قدری رضایت بخش می باشد که امروزه در کلینیک به بسیاری از بیماران برخورد می کنیم که بعد از سال ها و بعد از انجام جلسات طب سوزنی و توانبخشی داروهای خود را قطع کرده و سردردهای بسیار کمتری را در طول سال ها تجربه می کنند.

تشخیص سردرد شامل تمایز بین رایج ترین انواع سردرد و مواردی است که ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد. انواع سردرد را می توان به چند روش طبقه بندی کرد. آنها عبارتند از:

سردردهای مکرر:
سردرد از نوع تنشی
میگرن و مجموعه سردردها
سردردهای عصبی:
نورالژی تری ژمینال
نورالژی گلوزوفارنکس
نورالژی بعد از زونا
درد غیرعادی صورت
درد در چشم
سینوزیت

درمان انواع سردرد با طب سوزنی

از طب سوزنی برای چه نوع سردردهایی استفاده می شود؟

1. هرنوع میگرن و سایر سردردهای عروقی.
  2. در سردرد تنشی
  3. سینوزیت (حاد یا مزمن) ممکن است آنتی بیوتیک اضافه شود یا نشود.
  4. سردرد به دلیل کلسیفیکاسیون گردن

درمان سردرد عصبی، سینوزیت و میگرن با طب سوزنی

سردرد به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود .

سردردهای اولیه عبارتند از : میگرن، سردرد خوشه‌ای و سردرد مزمن روزانه.

سردردهای ثانویه علل و پاتولوژیهای متعددی دارند . سردردهای میگرنی یکی از شایعترین انواع سردرد بوده، عمدتاً به تدریج شروع می‌شود، معمولاً یک طرفه است و ۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد . سردرد تنشی شایعترین نوع سردرد است، خطرناک نیست اما مکرراً رخ می‌دهد . سردرد تنشی شایعترین نوع سردرد است و اغلب در اثر استرس و فشارهای عاطفی و عصبی ایجاد می‌شود . بیشتر بالغین این نوع سردرد را تجربه کرده‌اند .

سردرد مربوط به سینوس‌ها یک سردرد خفیف تا متوسط است که عموماً در صورت، پل بینی، یا در گونه‌ها احساس می‌شود و ممکن است همراه با احتقان بینی و یا آبریزش از بینی باشد . در همهٔ سنین افراد را گرفتار می‌کند و به نظر می‌رسد که افرادی که آلرژی دارند مستعدتر هستند . این سردرد ممکن است ساعتها طول بکشد و اغلب یک سردرد فصلی است .

سردرد مختلط :در موارد نادری برخی از انواع سردرد وجود دارند که محققان معتقدند سردردهای مختلط بوده و علائمی مابین سردرد تنشی و میگرن دارند . چنین مواردی وقتی رخ می‌دهند که علائم و درمان این دو سردرد در برخی از افراد به خوبی قابل افتراق نیست . برای مثال سردرد تنشی‌ای که بسیار شدید باشد و درد تیز و ضربان داری داشته باشد بسیار شبیه به سردرد میگرنی است . به علاوه هنگامی‌که سردرد میگرنی متناوباً روی دهد درد آن شبیه به سردرد تنشی احساس خواهد شد .

طب سوزنی با تنظیم ومتعادل نمودن ارگان های داخلی بدن موجب درمان انواع سردردها می شود.

توجه داشته باشید که این روش درمان باید حتماً توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام گردد. با دکتر عیسی پیرمرادی، بنیانگذار امبدینگ در ایران، به راحتی تحت درمان قرار گیرید و از نتیجه لذت ببرید. کلینیک طب سوزنی اکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.